Herstel na een hernia - Week 7


Afgelopen week mocht ik weer opdraven bij Rik. De trainingen stonden in het teken van mobiliseren en deels ook in het verbeteren van mijn uithoudingsvermogen. Squats, lunges, oefeningen met gewichten, vloeroefeningen en rek- en strekoefeningen zijn inmiddels vast onderdeel geworden.

Ik merk dat alles me steeds soepeler en simpeler afgaat. Ik durf meer, ik durf dieper te gaan (bijvoorbeeld met squats) en durf de beweging ook beter af te maken, ondanks dat ik af en toe nog wel gevoeligheid heb in mijn rug / been. Dit komt met name omdat Rik naast me staat en bijstuurt, maar ook stimuleert om toch dat stapje extra te nemen. Doordat hij aangeeft dat ik het kan en dat ik niets kan beschadigen als ik de oefening op de goede manier uitvoer, krijg ik zelf steeds meer vertrouwen en eigenlijk ook steeds meer plezier in de trainingen (als in: ik loop met een glimlach de studio in :)).

“Het gaat gewoon heel goed, krijg top begeleiding van Rik en kan bijna pijnvrij trainen, heerlijk!”

En.. Om er voor te zorgen dat ik op de dagen dat ik niet bij Rik train ook gewoon aan de bak ga, heb ik inmiddels thuis een ‘mini studio’ nagebouwd. Ik heb wat spullen te leen van Rik, zoals de foamroller, softbal en wat gewichten en heb nog wat extra spullen aangeschaft zoals een matje en step.

Dit stimuleert en motiveert en maakt het extra laagdrempelig om dagelijks de dingen te doen die ik moet doen (lees: het huiswerk dat ik na elke sessie mee krijg).