📞 06 - 150 716 49. info@studio-watts.nl

Oude patronen

Ik ben nu al een aantal weken bezig met de trainingen van Rik. Elke dag is toch weer een leerproces. Afgelopen twee trainingen gingen best lekker. Ik kon al mijn oefeningen zonder pijn uitvoeren. Althans, zonder pijn is niet waar, ik voel bij een aantal oefeningen nog wel steken in mijn onderrug, maar veel minder dan eerst! Ik heb de trainingen zwaarder kunnen doen en liep met een goed gevoel weg.

Toch zijn er weer van die momentjes dat je lijf je even in de steek laat. Dat is op zich niet erg, maar het bepaalt wel mijn humeur. Doordat ik deze momentjes krijg, merk ik dat ik in het oude patroon val. Ik slik nog wel al mijn supplementen, maar het eten voorbereiden gaat moeizamer. Ik eet weer te weinig groente en maak geen tijd meer om het voor te bereiden.

Ondanks dat ik mijn oefeningen elke ochtend trouw uitvoer, sta ik nog op als een houten klaas. Ik vind het best frustrerend, elke ochtend toch verrot opstaan, ik weet even niet goed hoe ik er mee moet omgaan.

Bij deze training ging het om mijn benen en billen. Helaas zijn tijdens de training mijn bilspieren weer los gemaakt. Tot 2 keer toe! Kon wel janken (stiekem ook gedaan..). Vreselijk gevoel. Zeker als het helemaal verkrampt is. Hier zal ik zeker nog een paar dagen last van hebben.

Bij een aantal oefeningen die ik moest uitvoeren werd ik aan mijn ademhaling herinnerd. Ik merkte zelf dat ik het niet goed deed. Zo moest ik een apparaat mee slepen van de ene kant naar de andere kant. Ik merkte aan mijzelf dat ik heel hoog ademde en dat ding niet lekker mee kon sjouwen. Ik kreeg veel druk op mijn schouders en dat liep niet fijn. Ik ademde niet goed, dus niet via mijn middenrif maar via mijn borst. Een aantal weken geleden heb ik een stukje geschreven over mindfulness. Die training dat ik om mijn ademhaling moest letten, komt dus nu terug in de praktijk.

Om de twee dagen probeer ik nog de app headspace te volgen, maar merk dat ik het laat versloffen. Nu zie je dat het ademen erg belangrijk is bij het uitvoeren van de oefeningen. Rik zei dat je pas na 4000 keer oefenen van je ademhaling, kortom over 2 jaar, je ademhaling onder controle kan hebben. Nou, dan heb ik nog even te gaan.