📞 06 - 150 716 49. info@studio-watts.nl

Tijd vliegt

Knipper even met je ogen en je bent zo een paar maanden verder. Wauw wat een bizarre weken. 

Ik ga het woord nergens hier in de tekst vernoemen want je hoort niks anders dan dat. Wat heeft het roet in het eten gegooid zeg.. ik weet niet hoe jij de tijd bent doorgekomen maar mijn sport schema lag ongeveer stil. Mijn doorzettingsvermogen werd even op de proef gesteld. In de eerste weken dat alles stil lag heb ik thuis 3x in de week een wod (workout of the day) gedaan. Hooguit een half uurtje want gelijk een uur gek te doen vond ik niks. Maar net wel genoeg gedaan om spierpijn te kweken. 

Na 4 weken werd het 2x per week. Ging minder doen en had weinig motivatie. Daarna werd het nog erger en deed helemaal niks meer. Heb uit wanhoop een fiets gekocht. Als ik iets niet leuk  vind (vond) is fietsen. Maar dat neem ik terug. Fietsen is tof! Na 7 jaar rondtoeren op een scooter werd het tijd om de benenwagen te nemen. Ik kon er niet tegen dat ik niks deed en bedacht mij in 1 keer om een fiets te kopen.. Dus binnen een week heb ik een retro racefiets gekocht zonder versnellingen. Waarom? Omdat het kan.

Iedere keer als ik een rondje heb gefietst heb ik nog het idee dat ik iets aan beweging doe. 

Heb oprecht een voldaan gevoel daarna.

In deze weken ben ik 2/3 keer bij Rik geweest. Rik had alles aangepast aan de maatregelen, of er niks aan de hand was. Merkte dat de trainingen nog gerichter waren. In plaats van een ploegje van 3 was het nu echt samen met de coach. Ook wel eens zuur want nu kon je niet meer smokkelen haha. Was erg blij dat ik weer even bij Rik kon sporten want de drempel werd steeds hoger om een training te plannen. 

Alles wat ik hiervoor in deze blog heb omschreven heb ik een paar weken geleden eens teruggelezen. Eerlijk gezegd was ik al een paar dingen vergeten! Laat ik het anders zetten, een paar dingen zijn in mijn levensstijl ‘normaal’ geworden. Een aantal dingen waar ik niet meer over na denk en gewoon in mijn dagelijkse routine toepas. Hierbij bedoel ik: kantelen, buigen en draaien. 

Elke ochtend als ik opsta doe ik een paar oefeningen. Niet gelijk heftig want stiekem in mijn achterhoofd denk ik nog wel eens dat het in mijn rug kan schieten. 

Nee gewoon heel rustig met mijn handen naar de grond en weer omhoog. Even goed met de schouders draaien en rustig weer naar de grond met mijn handen.

Vaak als ik mijn tanden staat te poetsen, draai ik mijn bovenlijf waarbij ik mijn heupen op dezelfde plek blijven een paar keer heen en weer. Ene dag wat soepeler dan de andere dag maar dat blijf je altijd houden. Het doet mij nog steeds erg goed dat ik de stap heb gezet om bij Rik te trainen. Wat ik nu heb bereikt had ik niet durven dromen. Nogmaals bedankt Rik, zeg het te weinig maar je weet hoe blij ik er mee ben. 

Genoeg complimenten. Soms ben ik niet blij met Rik. Nu dat het lekker gaat met mijn rug doe ik wel eens zwaardere trainingen. Ik zal netjes verwoorden hoe ik mij voelde. Het was de dag van de ‘100 herhalingen’. Even serieus, ik heb ziek op bed gelegen van de spierpijn. Ik kon dag 2 niet eens meer naar mijn werk! What the f*ck. Was sowieso niet helemaal fit want had een beginnende keelontsteking maar holish*t, ik heb 100 squats moeten doen met gewicht, 100 keer gewicht boven mijn hoofd moeten tillen, 100 keer iets naar mij toe trekken en 100 keer mijn benen gestrekt omhoog brengen waarbij ik mijn buikspieren even in een korte tijd heb opgeblazen. Niemand gaat mij vertellen dat dit gezond is. Voor geen goud dat ik dit ooit nog eens doe. Week lang heb ik mezelf van de trap af laten glijden. Week lang heb ik een half uur over gedaan om de auto in en uit te komen. Dag 2 kon ik niet eens autorijden omdat ik de koppeling niet in kon drukken. Nee leuk hoor bij Rik. ‘Soms moet jezelf wel eens uitdagen en tot verzuring gaan’. Never ever again.

Na anderhalve week boos te zijn geweest op Rik ben ik weer bijgetrokken. 

Vandaag 15 juni 2020 heb ik een lekkere training gehad. Band verplaatsen van A naar B, pushups, kettlebelt oefeningen en als toetje een paar low kicks uit gedeeld. Top training. Vanaf nu weer beetje de draad oppakken. Let’s go.